Seura

FC Nokia on nais- ja tyttöjalkapalloon sekä futsaliin erikoistunut seura, joka tarjoaa pelaajilleen kilpa-, haaste- ja harrastetason toimintaa.  Seura on perustettu tammikuussa 2004, ja se sai jo samana vuonna Hämeen piirin palkinnon nais- ja tyttöjalkapalloilun kehittämisestä ja aktiivisesta juniorityöstä. Vuonna 2021 seura palkittiin Suomen Palloliiton Grassrootsseura palkinnolla.

FC Nokia on elinvoimainen, kasvava ja kehittyvä urheiluseura, ja sillä on oma vankka paikkansa Pirkanmaalaisessa jalkapallo- ja futsal yhteisössä. Seurassa on n. 400 pelaajaa.

Seuran lajitarjonnasta löytyvät jalkapallo ja futsal.

FC Nokia tarjoaa tytöille ja naisille mahdollisuuden harrastaa lajia ja tarjoaa tähän erinomaiset puitteet. Toimintaan otetaan mukaan kaikki liikkumisesta innostuneet. Junioritoiminnan lisäksi tarjoamme pienten lasten pallokoulutoimintaa, aikuisten kilpaurheilutoimintaa sekä aikuisten harrastetoimintaa.

Seurassamme on myös mahdollista toimia erilaisissa toimihenkilö- ja vastuutehtävissä, kuten johtokunnan jäsenenä, valmentajana, pelinohjaajana, joukkueenjohtajana, huoltajana, rahastonhoitajana jne...

Seuramme toimintaa ohjaa valmennuslinjaus sekä seuran toimintaperiaatteet ja arvot.

Meidän seurassa jokainen on matkalla kohti omaa huippuaan!

Teemme aktiivisesti yhteistyötä alueen päiväkotien ja koulujen kassa järjestämällä erilaisia jalkapallotapahtumia kuten eskarifutista ja yläkoulun ja lukion aamuharjoittelua. Toimimme tiiviissä yhteistyössä myös Nokian kaupungin ja muiden urheiluseurojen kanssa.

Edustusjoukkueemme pelaa alueellista naisten Kolmosta, T18-tytöt pelaavat ikäluokkansa Ykköstä ja juniorijoukkueet eri sarjoja valtakunnan ykkössarjoista piirisarjoihin. Joukkueet löytyvät kaikista ikäluokista ja toimintaa on jaettu tasoryhmiin ikä huomioiden. FC Nokian pelaajat pelaavat värein nimetyillä peliryhmillä, jotka myös kertovat peliryhmän tason. Aina peliryhmät eivät kuitenkaan ole jaettu tason mukaan.  Siniset - kilpataso, valkoiset - haastetaso ja sinivalkoiset - harrastetaso.

FC Nokiasta on mahdollista ponnistaa myös huipulle - aina maajoukkuetta ja ulkomaita myöden!

Futsalissa naisten edustusjoukkue pelaata tavoitteellisesti Naisten Ykköstä sekä juniorijoukkueet osallistuvat alueella pelattaviin eri tason sarjoihin.