Alle kouluikäisten pallokoulu alkaa elokuussa

23.7.2020

3 nokialaista seuraa yhteistyössä - yli lajirajojen (jalkapallo,koripallo,futsal)

Kolme nokialaista seuraa yhdistää osaamisensa alle kouluikäisten lasten toiminnassa

Suomalaista lasten ja nuorten liikuntaa koskevissa kannanotoissa on noussut tasaisesti esille ajatus laji- sekä seurarajat ylittävästä laadukkaasta toiminnasta, joka palvelisi osallistuvia perheitä ajankäytöllisesti.
Suomessa toimet ovat vielä tällä hetkellä olleet enemmän puheen tasolla, konkreettisia avauksia asian edistämiseksi ei ennen tätä olla kyetty tekemään missään päin Suomea.
BC Nokia, FC Nokia sekä NoPS lähtevät rohkeasti yhdessä kehittämään kolmen eri seuran yhteistä pallokoulua, joka pyörähtää käyntiin elokuussa Nokialla. Seurat ovat sitoutuneet tarjoamaan paikallisille lapsille sekä heidän perheilleen mahdollisimman onnistuneen ensi kosketuksen urheiluseuratoimintaan.

Toiminnan kolme tärkeintä kriteeriä ovat laatu, monipuolisuus sekä innostavuus.
Laadusta huolehtii toiminnan vastuuohjaajat, jotka ovat liikunta-alan kokeneita ammattilaisia. Ohjaajien rekrytoinnissa tärkeimpänä tekijänä seuroilla oli, että ohjaajat jakavat seurojen yhteisen arvomaailman siitä, mikä lopulta on alle kouluikäisten lasten liikunnassa kaikkein tärkeintä, monipuolisuus sekä
innostavuus.

Kun seurojen yhteinen pallokoulu päättyy lapsen siirtyessä kouluun ovat seurat sopineet yhteisestä toimintamallista, joka mahdollistaa lapsille kahden eri lajin (koripallo, jalkapallo) harrastamisen yhtäaikaisesti aina 12 -vuoden ikään asti. Nokialla ei tarvitse tulevaisuudessa valita sitä, pelaako jalkapalloa vai koripalloa, me mahdollistamme molempien harrastamisen.

Toimintaa järjestetään Harjuniityn liikuntahallilla, joka tarjoaa Pirkanmaan parhaat tilat sekä välineet järjestää toimintaa.

Lue tarkemmat infot toiminnasta ja ilmoita lapsesi mukaan pallokouluun: www.bcnokia.com/pallokoulu