Pienryhmäharjoittelun järjestäminen FC Nokiassa

7.5.2020

Pienryhmäharjoittelun järjestäminen FC Nokiassa 6.5.2020 alkaen

FC Nokian johtokunta on linjannut seuran pienryhmäharjoittelun järjestämistä poikkeusaikana uusien Valtioneuvoston ja Palloliiton antamien linjausten pohjalta seuraavasti:

FC Nokiassa pienryhmäharjoittelu alkaa T10-T18-ikäluokkien ja aikuisjoukkueiden osalta Nokian kaupungin avattua Menkalan tekonurmikentän ohjatulle pienryhmäharjoittelulle 14.5.2020. Siihen asti harjoittelu on vastuuvalmentajien ohjeistamaa omatoimista harjoittelua. (6.5.-13.5.)

Pienryhmäharjoitteluun ei pidä osallistua, jos vanhempi tai lapsi kokee tartuntariskin itselleen tai perheelle liian suureksi. Päätös osallistumisesta on aina yksilön ja perheen tekemä, sillä tilanteet perheissä ovat hyvin erilaisia esimerkiksi riskiryhmiin kuuluvien osalta. Tuemme seurana edelleen omatoimista harjoittelua pienryhmäharjoittelun rinnalla, joten olkaa rohkeasti yhteydessä ikäluokkanne toimihenkilöihin kaikissa harjoitteluun liittyvissä kysymyksissä. Tärkeintä on, että jokainen pääsee edelleen harjoittelemaan itselleen sopivassa ja turvalliseksi tuntemassaan ympäristössä.

Tämän hetken tiedon mukaan edellä mainitut joukkueet ja ikäluokat jatkavat harjoittelua 1.6.2020 alkaen heille myönnetyillä kesän harjoitusvuoroilla. Poikkeusajan harjoitusvuorot poistuvat toukokuun jälkeen käytöstä.

- Tämän hetken tiedon mukaan nuoremmat ikäluokat T6-T9 aloittavat joukkueharjoituksensa 1.6.2020 alkaen heille myönnetyillä kesän harjoitusvuoroilla. Siihen asti harjoittelu on vastuuvalmentajien ohjeistamaa omatoimista harjoittelua.

Poikkeusajan harjoitusvuorotoiminta pienryhmäharjoittelulle esim. Menkalan kentällä 14.5.-31.5:

• Erilliset vuorojaot toimitetaan joukkueille erikseen
  • Kaikki toimintaohjeet on käytävä läpi etukäteen koko ikäluokan (pelaajat ja vanhemmat) kanssa
  • Kenttäalueella voi harjoitella useampikin pienryhmä samanaikaisesti, kunhan ryhmien välillä on riittävän suuret turvavälit (max. kaksi 6-8 hengen ryhmää puolelle kentälle ja ryhmien välille riittävät turvavälit)
  • pienryhmän sisällä pitää huolehtia yksilöiden välisistä turvaväleistä ( 2 m )
  • Koko pienryhmäharjoitteluajan 14-31.5 harjoitusryhmät pysyvät samoina, ryhmät nimetään ennalta
  • Ulkoliikuntapaikkojen yhteydessä olevat WC-, huolto-, pukuhuone- ja muut sisätilat ovat suljettuina toistaiseksi, joten pukeutumiset ja suihkussa käynnit tehdään kotona, samoin käsien pesut
  • Harjoitustoiminnan pitää selkeästi erottua normaaliajan harjoittelusta
  • Harjoitukset tulee suunnitella huolellisesti ennakkoon, JONOJA EI SAA muodostua
  • Suositaan pelaaja/pallo harjoitteita, varsinkin nuorimpien kanssa
  • Jokainen joukkue nimeää henkilön, joka vastaa oman joukkueen osalta ohjeiden noudattamisesta ja niiden tietoon saattamisesta joukkueessa (toimihenkilöt, vanhemmat, pelaajat)
  • Apua harjoitusten suunnitteluun saa seuran junioripäälliköltä