Seuran värejä mukana kesäkuun Helmariturnauksessa

15.7.2024

Kesäkuun helmariturnauksessa (T2010) nähtiin nokialaisia myös valmennusjoukoissa. Jarkko Kulmala oli tapahtumassa ensikertalaisena ja koutsasi Team Ölingiä. Sini Sulonen puolestaan oli tapahtumassa mukana jo toista kertaa ja valmensi turnauksen voittajajoukkuetta, Team Pikkujämsää. Tässä postauksessa pääset lukemaan tapahtumasta valmentajien näkökulmasta käsin.

”Fiilikset Helmariturnauksesta klassisesti väsynyt, mutta onnellinen! Kuten pelaajilla, myös valmentajalla tunnelma ennen turnausta oli jännittynyt, mutta startti oli nopea ja työt pelaajien kanssa aloitettiin heti paikalle saapumisen jälkeen. Päivät olivat pitkiä, ja työntäyteisiä lähes minuuttiaikataululla. Aamut aikaisia ja videoklippien parissa ja seuraavaa päivää valmistellessa meni myöhään yöhön. Jokaisella joukkueella oli kuitenkin vaikuttava staffi ja valmennusryhmällä oli apunaan tutor ja videoiden kanssa apuna myös oma ryhmä. Pelit sujuivat nousujohteisesti ja hyvällä progressiolla, joten siihen olen todella tyytyväinen!
  Valmentajalle tuli paljon uutta oppia ja ajatuksia sai sparrailla hyvässä porukassa. Paikalla oli suuri ryhmä motivoituneita huippupelureita, jotka vaativat myös valmennukselta paljon, ja se piti koutsit hereillä joka hetki. Pelaajilta vaadittiin jatkuvasti kovaa intensiteettiä ja sitä samaa oli myös valmennustyö. Vaikka bensatankki oli neljän päivän jälkeen aika tyhjä, niin ennen kaikkea etuoikeutettu olo olla mukana tuollaisessa tapahtumassa, sekä kunnia päästä valmentamaan niitä upeita pelaajia. Työtä tehtiin upealla tiimillä, joten iso kiitos heille ja ennen kaikkea omalle joukkueelle!” ~J.Kulmala

”Hienot päivät jälleen takana ja edellistä kompaten – etuoikeutettu olo päästä oleen osana tälläistä tapahtumaa. Tällaiset tapahtumat on upea tilaisuus päästä viemään omaa osaamista ja valmentajuutta eteenpäin. Ympäristö on motivoiva ja koko ajan ollaan tiiviisti futiksen äärellä.
  Aikamoinen rutistus tuo tapahtuma kylläkin on, vapaa-aikaa ei suunnitteluilta hirveästi jää, mutta kyllä sanoisin sen loppujen lopuksi olevan kuitenkin palkitseva kokemus. Pieni väsymys ei haittaa siinä kohtaa kun ympärillä on hyvä porukka ja töitä tehdään positiivisella energialla. Meidän jengi oli tässä turnauksessa ihan timanttinen – niin pelaajien kuin taustojenkin osalta. Ja olihan se nyt tottakai hieno hetki lopettaa turnaus finaalin voittoon. Uskaltaisin sanoa voiton salaisuutena olleen timanttinen joukkuehenki sekä ylipäätään halu voittaa ja tehdä töitä. Joukkueella oli läpi turnauksen hyvä lataus jokaiseen matsiin ja se näkyi myös kentällä yhteen hiileen puhaltavana joukkueena. Hieno ja ylpeä fiilis – BIG DAWGS!” ~S.Sulonen

: Jyri Sulander

Nokialaisia pelaajia turnauksessa nähtiin kolme kappaletta: Meea Karttila (Team Rantala), Sylvi Tolonen (Team Öling) ja Iina Saranpää (Team Tamminen).