Tiedote koskien Pitkäniemen hallin käyttöä tulevaisuudessa

23.2.2022

Nokian Palloseura ry:lle ja FC Nokia ry:lle 4.2.2022 tulleen tiedotteen mukaan 31.12.2021 tehdyllä kaupalla Suomen Urheiluhallit Oy:n koko osakekanta osoitteessa Kivimiehenkatu 3 Nokia, on myyty Aare Invest Oy:lle. Aare Invest Oy perustaa kyseiselle kiinteistölle oman kiinteistöyhtiön, joka tulee
olemaan nimeltään M/K Nokia II Oy. Kaupan myötä Pitkäniemessä käytössä olleen jalkapallohallin sekä sen vieressä oleva pienemmän keskeneräisen hallin omistus ja hallinta siirtyvät uudelle omistajalle.

Seurojen ja uusien omistajien kanssa käydyissä neuvotteluissa on ilmennyt, ettei suunnitelmiin hallien osalta jatkossa sisälly jalkapallon talviharjoittelu-olosuhteita, ainakaan nykyisessä mittakaavassa. Todennäköisesti ja pahimmillaan tämä tarkoittaa Pitkäniemen jalkapallohallin sulkeutumista toukokuun 2022 alusta lähtien eli nykyinen toiminta hallissa loppuu 30.4.2022.
Siihen asti harjoitus-, peli- ja turnausvuorot pyörivät normaalisti.
Tieto tästä omistajavaihdoksesta sekä hallien käyttötarkoituksen muuttumisesta on mennyt myös Nokian kaupungille ja seurat ovatkin jo aloittaneet yhdessä kaupungin kanssa kartoittamaan sopivia ratkaisuja, joilla varmistetaan jalkapallon lajinomaiset ympärivuotiset harjoitteluolosuhteet myös jatkossa.

Seurojen laadukkaan työn jatkumisen kannalta ratkaisun löytyminen ennen ensi
talvea on elinehto.

Nokian Palloseura ja FC Nokia ovat Suomen Palloliiton laatuseuroja, joissa on yhteensä yli 900 rekisteröityä jalkapalloilijaa.

Näiden kahden seuran yhteenlaskettu sijoitetun sosiaalisen pääoman tuotto on noin 6,8 miljoonaa euroa vuodessa (UEFA SROI -mallinnus, Social Return on Investment, 2019), joten seuratoiminnan positiiviset vaikutukset omalle ympäristölleen ovat massiiviset.

Tiedotamme asiasta lisää sitä mukaa, kun siihen saadaan lisätietoja.