4.12.2020

Tunnustuksia satelee - piristystä arkeen-Vuoden 2020 Liikuntatekopalkinnon saavat BC Nokia, FC Nokia ja Nokian Palloseura.

Liikuntatekopalkinto jaetaan tänä vuonna toimijoille, jotka ovat ottaneet rohkean askeleen kohti uudenlaista, esimerkillistä lajirajat ylittävää yhteistyötä. Yhteistyön merkitys ja sen mahdollisuudet on tiedostettu Suomessa ja seuratoimijoiden keskuudessa, mutta avarakatseisuutta ja aitoa tiimihenkeä kaivataan yhä lisää, jotta puhe muuttuu käytännön teoiksi. Palkinnon saajat toimivatkin suunnannäyttäjinä paitsi Nokialla niin samalla koko Suomessa, kun elokuussa käynnistyi kolmen nokialaisen seuran yhteinen Pallokoulu alle kouluikäisille. Toimijat yhdistivät 4 – 6 -vuotiaiden toiminnot yhdeksi, laadukkaaksi kokonaisuudeksi. Toiminnan lähtökohtana on laatu, monipuolisuus sekä innostavuus. Lapset saavat onnistuneen startin liikuntaharrastukseen urheiluseuroissa. Toiminnassa yhdistyvät Harjuniityn liikuntahallin hulppeat tilat ja välineet sekä osaavat ja ammattitaitoiset ohjaajat.