Tavoitteet

Pallokoulussa opetellaan sekä liikunnallisia että sosiaalisia taitoja ja touhutaan sekä pallojen kanssa että ilman palloja. Samalla pyritään nauttimaan monipuolisesta liikunnasta unohtamatta tasapainoa, ketteryyttä ja koordinaatiota.

Varusteet

Talvikaudella varusteina salissa verkkarit/shortsit, juomapullo sekä sisäpelikengät tms. Kesällä pärjää lenkkareilla, toki nappiksetkin käyvät. Säärisuojia ei vielä tämänikäisillä välttämättä tarvitse olla. Pitkät hiukset kiinni. Päähineeksi liikkumiseen sopiva päähine eli esim. huivi. Lippalakit ovat ryhmässä liikkuessa hankalia, koska kova lippa tekee kipeää. Myöskään isot korut käsissä tai kaulassa eivät kuulu asusteisiin kun liikutaan kuten ei myöskään aurinkolasit kesällä.

Seuralla on myytävänä huppareita + t-paitoja sekä aikuisille että lapsille.

Säännöt

Pallokoululaiset noudattavat omia yhdessä sovittuja sääntöjä mm.  osallistumisesta, kuuntelemisesta, kannustamisesta, ”tottelemisesta” ja juomatauoista. Näistä on hyvä keskustella kotonakin.

Vanhempien rooli

Vanhemmat ovat tervetulleita seuraamaan harjoituksia, mutta talvikaudella ahtaassa salissa joudumme asettamaan rajoituksia, jotta saamme homman pyörimään ja ylimääräiset häiriötekijät poistettua. Siksi toivomme vanhempien odottavan pukuhuoneen puolella.  Toivottavasti saamme myös uusia vanhempia mukaan vetohommiin – samalla saa itselle uuden harrastuksen.

Muuta toimintaa

Äideillä on mahdollisuus tutustua jalkapallon maailmaan naisten harrasteporukassa, jossa pelailee eri-ikäisiä ja -tasoisia naisia. Osa on vasta-alkajia ja toisilla jo jonkin verran kokemusta.