Fysioterapeutin konsultaatio

FC Nokia ja Fysioterapia Salminen ovat sopineet toimintamallista, jossa seuran pelaajilla on mahdollisuus varata konsultaatioaika fysioterapeutille:

• Tilanteissa, joissa pelaajalla jokin kipu tai vaiva, joka haittaa/rajoittaa harjoittelua.

• Tilanteissa, joissa ei olla varmoja, pitäisikö pitää taukoa tai rajoittaa harjoittelua vai pitäisikö kipua ja sen syytä tutkia tarkemmin.

• HUOM! Välitöntä, lääkärin hoitoa tai ensiapua vaativissa tapaturmissa toimitaan edelleen seuran tapaturmaohjeistuksen mukaan.

Tällä pyritään siihen, että

• Urheilija, tämän huoltajat ja valmentajat saavat asiantuntijan arvion tilanteesta ja toimintaohjeet, kuinka edetään.

• Vältetään mahdollisesti turha ja kalliimpi lääkärikäynti (fysioterapeutin konsultaation lopputulos voi olla myös ohjaaminen lääkäriin) .

• Päästään matalalla kynnyksellä ja nopeasti puuttumaan mahdollisesti alkaviin rasitusvammoihin.

Homma toimii siten, että varataan 15 min konsultaatioaika, jossa:

• Kartoitetaan kivun syy

• Arvioidaan jatkotoimet:

• onko tarvetta lääkärikäynnille tai lisätutkimuksille

• riittääkö omahoito-ohjeet

• olisiko fysioterapiasta apua

• pitääkö harjoituskuormitusta rajoittaa (määrä, osa-alue, kuinka pitkäksi aikaa?)

Fysioterapeutin konsultaatiot tuottaa ft Mikko Salminen (Fysioterapia Salminen), Nokianvaltatie 25 A

• Ajanvaraus puhelimitse tai viestillä numerosta 050 5293041 •

Aikoja saatavilla ma-to klo 8-18 ja pe 8-16

• Hinta 20€/käynti sisältäen edellä kuvatun kartoituksen ja karkean suunnitelman jatkotoimille (ei sisällä hierontaa, fysioterapeuttisia hoitoja, teippausta, harjoitusohjelmaa)